Verhuist u vanuit Haarlemmermeer naar een andere gemeente? Meld dan de verhuizing bij uw nieuwe gemeente. Uitschrijven is niet nodig.
In het online formulier staat een vraag waarbij u een koop- of huurcontract kunt uploaden. De maximale grootte van het bestand is 2 MB. Als het bestand te groot is, dan kunt u alleen de pagina met het nieuwe adres en uw handtekening uploaden.
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u 2 dingen doen:
Het doorgeven van een verhuizing kost niets.
Geef uw verhuizing door binnen 5 dagen nadat u bent verhuisd.
U mag uw verhuizing ook eerder doorgeven. Dat kan vanaf 4 weken voordat u verhuist.
Geeft u uw verhuizing later dan 5 dagen ná uw verhuizing door? Dan komt de datum waarop u uw melding doorgeeft als verhuisdatum in de basisregistratie personen (BRP) te staan.
Iedereen die 16 jaar of ouder is mag zelf zijn of haar verhuizing doorgeven.
Ouders, voogden of verzorgers geven de verhuizing door voor kinderen jonger dan 16 jaar.
Curatoren geven de verhuizing door voor mensen die onder curatele zijn gesteld.
Ouders en hun meerderjarige kind of kinderen mogen de verhuizing voor elkaar doorgeven. Dit kan alleen als u op hetzelfde adres woont en naar hetzelfde adres verhuist.
Echtgenoten of geregistreerde partners mogen de verhuizing voor elkaar doorgeven. Dit kan alleen als u op hetzelfde adres woont en naar hetzelfde adres verhuist. Heeft u een samenlevingscontract? Dan doet u allebei apart uw eigen verhuisaangifte.
Meerderjarigen mogen de verhuizing doorgeven voor personen die hen daarvoor hebben gemachtigd.
U kunt iemand machtigen door een machtigingsformulier in te vullen. Met dit machtigingsformulier (pdf) geeft u iemand anders toestemming om bepaalde zaken voor u te regelen. Onderaan het formulier zet u uw handtekening met pen.
Heeft u hulp nodig bij het invullen van het machtigingsformulier? Bel naar 0900 1852.
Neem het volgende mee naar de gemeente:
Binnen ongeveer 3 weken ontvangt u op uw nieuwe adres de bevestiging dat we uw verhuizing verwerkt hebben. De gemeente geeft uw verhuizing door aan andere instanties van de overheid. Op de website van Rijksoverheid leest u welke organisaties uw gegevens kunnen inzien.
U kunt uw adres van inschrijving ook controleren op de website Mijnoverheid.nl bij 'Persoonlijke gegevens'.
Als u een uitkering van de gemeente heeft en verhuist, dan meldt u uw verhuizing 2 keer:
Heeft u hulp nodig bij het invullen van het formulier? Bel naar 0900 1852 of stuur een e-mail naar info@haarlemmermeer.nl.