Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Haarlemmermeer woont? Dan vraagt u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aan. Aanvragen kan online via DigiD.

Vanaf 17 december tot en met 2 januari is het online aanvragen van een uittreksel BRP niet mogelijk. Van 24 december tot en met 2 januari is het ook aan de balie niet mogelijk. Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan een afschrift burgerlijke stand aan.

Wat u moet weten

  • Het uittreksel basisregistratie personen (BRP) heette vroeger ‘uittreksel gemeentelijke basisadministratie' (GBA).

  • U heeft bijvoorbeeld een uittreksel basisregistratie personen nodig als u zich wilt inschrijven voor een woning of als u uw auto wilt overschrijven.

  • U vraagt dit uittreksel aan in de gemeente waar u staat ingeschreven.


Online aanvragen

U vraagt een uittreksel basisregistratie personen (BRP) online aan via uw DigiD. Bij de aanvraag wordt u meteen verzocht om vooraf via iDEAL € 5,- te betalen. De gemeente stuurt het uittreksel basisregistratie personen binnen 5 werkdagen naar u op.


Langskomen

Wilt u een uittreksel basisregistratie personen (BRP) in het raadhuis of het servicecentrum aanvragen? Bel dan de gemeente op 0900 1852 of maak online een afspraak. U krijgt het uittreksel meteen mee.


Schriftelijk aanvragen

Print het onderstaande formulier en vul het in:

Aanvraagformulier Uittreksel Basisregistratie Personen (pdf)

Stuur het formulier naar:

Gemeente Haarlemmermeer
Afdeling Burgerzaken
Postbus 250
2130 AG Hoofddorp

U ontvangt een acceptgiro voor de kosten. De gemeente stuurt het uittreksel basisregistratie personen binnen 5 werkdagen naar u op.

Voor wie?

U vraagt een uittreksel basisregistratie personen aan voor:

  • Uzelf.

  • Uw kind dat bij u woont, ook als het meerderjarig is.

  • Iemand die u gemachtigd heeft.

  • Uw man of vrouw of geregistreerd partner als u op hetzelfde adres woont.

Vraagt u het uittreksel schriftelijk voor iemand anders aan? Stuur dan een kopie van uw identiteitsbewijs (bijvoorbeeld paspoort of rijbewijs) mee.

 

Meenemen

Bij schriftelijk of persoonlijk aanvragen neemt u mee:

  • Een identiteitsbewijs, zoals paspoort of rijbewijs. Machtigt u iemand? Dan neemt diegene een schriftelijke machtiging mee, een kopie van uw identiteitsbewijs en zijn of haar eigen identiteitsbewijs.

  • Geld. U betaalt het uittreksel uit de basisregistratie personen bij voorkeur met een betaalpas.

Kosten

Aanvraag Prijs
Online aanvraag via DigiD € 5
Aanvraag via een afspraak € 14,85
Schriftelijke aanvraag € 14,85