Lees goed welke documenten u mee moet nemen naar uw afspraak. Als u een document vergeet, kunt u geen aanvraag doen.
Reist u veel, ook naar landen die met elkaar in conflict zijn? Of beschikt u tijdelijk niet over uw paspoort door een visumaanvraag? Dan kunt u een 2e paspoort aanvragen.
U kunt uw reisdocument ook laten bezorgen op uw verblijfadres in Nederland. U moet het document wel zelf in ontvangst te nemen. U krijgt dan uw oude reisdocument niet terug.
Als u uw paspoort od identiteitskaart laat bezorgen, is de levertijd langer dan 3 werkdagen.
De normale levertijd van een nieuw paspoort of nieuwe identiteitskaart is 3 werkdagen. De levertijden rond kerst en oud en nieuw staan in de onderste tabel.
De levertijd kan oplopen als:
u uw reisdocument laat bezorgen.
u uw reisdocument bent verloren.
er onderzoek nodig is naar uw nationaliteit.
Aanvragen
Afhalen
woensdag 1 januari 2020 is de Schipholbalie gesloten
U betaalt de kosten voor het paspoort of identiteitskaart aan de balie op Schiphol. U kunt alleen met pin of creditcard betalen. De balie op Schiphol accepteert géén betaalkaarten van Visa Electron en American Express.
Is uw reisdocument vermist of gestolen? Dan hebben wij het nummer van het document nodig. Dit nummer vragen wij op bij de instantie die het document heeft afgegeven. Hierdoor neemt de aanvraag meer tijd in beslag en kan het langer dan 3 werkdagen duren voordat u uw reisdocument heeft.
Op de website van de rijksoverheid leest u wanneer en hoe u een noodpaspoort aanvraagt. In Nederland geeft de Koninklijke Marechaussee noodpaspoorten uit.
Heeft u vragen? Neem dan contact op met de gemeentebalie op Schiphol via het online formulier.
Wilt u uw afspraak afzeggen of aanpassen? Gebruik dan de link in de bevestiging van uw afspraak.
Heeft u geen bevestiging van uw afspraak ontvangen? Of heeft u vragen over uw afspraak? Bel dan het ministerie van Buitenlandse Zaken via telefoonnummer 0031 24 724 7247.