Gemeentebalie Schiphol

Wat u moet weten

Afspraak voor Nederlanders die in het buitenland wonen

U maakt een afspraak voor de volgende producten:

Vanaf 1 januari 2017 kunt u ook een identiteitskaart aanvragen als u buiten de EU woont. Een identiteitskaart mag u naast een paspoort aanvragen.


Levertijd rond de feestdagen

Houd rekening met een langere levertijd vanwege Kerstmis en Nieuwjaarsdag.


Betaalmiddelen Schipholbalie

De volgende betaalkaarten kunnen niet op de Schipholbalie worden gebruikt: Visa Electron en American Express.

​Locatie en contact balie

De balie van gemeente Haarlemmermeer vindt u in vertrekhal 1. Tegenover de incheckbalies van KLM. Bekijk de PDFPlattegrond gemeentebalie Schiphol gemeente Haarlemmermeer (163.82 KB). 

Kijk voor de openingstijden van de balie op de contactpagina.

De wachttijd voor een afspraak bij de gemeentebalie op Schiphol is 2 tot 4 weken.


Kwijt of gestolen?

Is uw reisdocument vermist of gestolen? Dan heeft u het nummer van het document nodig. Dit nummer vraagt u op bij de instantie die het document heeft afgegeven (ambassade, consulaat, gemeente).

Noodpaspoorten worden in Nederland afgegeven door de Koninklijke Marechaussee. Wanneer en hoe kan ik een noodpaspoort krijgen?


Inwoners gemeente Haarlemmermeer

Wilt u als inwoner van gemeente Haarlemmermeer een paspoort of ander reisdocument aanvragen? Bezoek dan de pagina's paspoort en identiteitskaart.


Heeft u vragen?

Neem dan contact op met de gemeentebalie op Schiphol via het contactformulier.