Computer of laptop

Hoe het werkt

Voor gezinnen met een laag inkomen kan de aanschaf van een computer erg duur zijn. Met de computerregeling kunt u voor schoolgaande kinderen maximaal € 500 voor een computer of laptop met randapparatuur en internetaansluiting aanvragen. U krijgt van de gemeente het bedrag op uw rekening gestort.

U kunt maximaal 1 keer per 4 jaar gebruikmaken van de computerregeling. U kunt voor maximaal 2 kinderen per huishouden een computer aanvragen.

Middelbare scholieren

Ook voor middelbare scholieren kunt u gebruik maken van de computerregeling. In dit geval is er geen maximaal bedrag of aantal computers per huishouden. Als de school een regeling aanbiedt via The Rent Company, of zelf een computer aanbiedt via een huur-koop constructie dan kunt u dit doorgeven bij uw melding. Ook voor deze computers kunt u een voor vergoeding krijgen uit de computerregeling.

De regeling geldt niet als u zelf al een computer of laptop heeft gekocht. De computerregeling is bedoeld voor de aanschaf van een computer als u die nog niet heeft. 

Voor wie

  • U woont in Haarlemmermeer.
  • Uw kind gaat naar school of volgt een leerwerktraject.
  • Uw kind zit in groep 5, 6, 7 of 8 van de basisschool of op het voortgezet onderwijs.
  • Uw inkomen is lager dan 120% van de voor u geldende bijstandsnorm. Is uw inkomen iets hoger dan 120% van de norm? Dan kunt u mogelijk een deel van de vergoeding krijgen. Bekijk de normentabel (pdfom te zien hoeveel inkomen of eigen vermogen u mag hebben.
  • U heeft weinig spaargeld. Minder dan € 12.040. Dit bedrag geldt voor een echtpaar en een alleenstaande ouder.

Aanvragen

Wilt u een vergoeding krijgen voor een computer of laptop? Klik dan op de knop ‘Hulpvraag melden’ bovenaan deze pagina. U komt bij het meldingsformulier Sociale Dienstverlening. Door het invullen van het formulier, meldt u uw hulpvraag bij de gemeente.

Nog geen DigiD? Vraag deze aan via de website van DigiD.

Bent u getrouwd of woont u samen? Dan is ook de DigiD van uw partner nodig. Voor kinderen tot 18 jaar kunnen de ouders (of daartoe bevoegd gezag) de melding doen via hun eigen DigiD.


Hoe gaat het verder? 

  • U vult het formulier in en stuurt dit op.
  • Een medewerker van de gemeente belt u om uw vraag te bespreken.
  • Als het nodig is, maakt de medewerker met u een afspraak voor een gesprek. Dit kan in het raadhuis zijn of bij u thuis. Het gesprek gaat over uw situatie en waar u tegenaan loopt.

Heeft u een vraag over de werkwijze van de sociale dienstverlening van de gemeente? Dan neemt u telefonisch contact op via 0900 1852.