Computer of laptop

Hoe het werkt

Voor gezinnen met een laag inkomen kan het kopen van een computer lastig zijn. Met de computerregeling kunt u voor schoolgaande kinderen maximaal € 500 voor een computer of laptop met randapparatuur en internetaansluiting aanvragen. U krijgt van de gemeente het bedrag op uw rekening gestort.

U kunt maximaal 1 keer per 4 jaar gebruikmaken van de computerregeling. U kunt voor maximaal 2 kinderen per huishouden een computer aanvragen.

Middelbare scholieren

Ook voor middelbare scholieren kunt u gebruik maken van de computerregeling. Als de school een computer verplicht stelt, kan er worden afgeweken van de maximale vergoeding of maximaal aantal computers. Biedt de school een regeling aan via The Rent Company of een computer via een huur-koop constructie? Ook voor deze computers kunt u een vergoeding krijgen uit de computerregeling.

De regeling geldt niet als u zelf al een computer of laptop heeft gekocht. De computerregeling is bedoeld voor de aanschaf van een computer als u die nog niet heeft. 

Voor wie

  • U woont in Haarlemmermeer.
  • Uw kind gaat naar de basisschool of voortgezet onderwijs in de leeftijd van 8 tot en met 17 jaar.
  • Op de website van Bereken uw recht kunt u zelf controleren of u een vergoeding kunt krijgen. Klik bovenaan deze pagina op de button ‘Bereken uw recht’ om naar de website te gaan. Daar vult u uw gegevens in en krijgt u een persoonlijk advies.
  • ​U heeft weinig spaargeld. Minder dan € 12.240. Dit bedrag geldt voor een echtpaar en een alleenstaande ouder.

Aanvragen

Wilt u een vergoeding krijgen voor een computer of laptop? Klik dan bovenaan deze pagina op de knop ‘Bereken uw recht’. U kunt dan zelf nagaan op welke toeslagen en regelingen van de gemeente u recht heeft. U doorloopt een aantal stappen en vult uw gegevens in. Aan het eind krijgt u een overzicht met persoonlijk advies. Daarna kunt u direct de regelingen aanvragen door met DigiD in te loggen. Na het versturen van uw aanvraag krijgt u binnen 8 weken een beslissing van de gemeente op uw aanvraag.


Nog geen DigiD? Vraag deze aan via de website van DigiD.

Bent u getrouwd of woont u samen? Dan is ook de DigiD van uw partner nodig. Voor kinderen tot 18 jaar kunnen de ouders (of daartoe bevoegd gezag) de melding doen via hun eigen DigiD.


Hoe gaat het verder? 

  • U gebruikt Bereken uw recht om uw aanvraag in te vullen en verstuurt het.
  • Het is mogelijk dat een medewerker van de gemeente u belt om uw aanvraag te bespreken.
  • Als het nodig is, maakt de medewerker met u een afspraak voor een gesprek. Dit kan in het raadhuis zijn of bij u thuis. Het gesprek gaat over uw situatie en waar u tegenaan loopt.

​Heeft u een vraag over de werkwijze van de sociale dienstverlening van de gemeente? Dan neemt u telefonisch contact op via 0900 1852.