Bewijs Nederlanderschap

Wat u moet weten

Om een bewijs van Nederlanderschap te krijgen:

  • Heeft u de Nederlandse nationaliteit.

  • Bent u ingeschreven in Haarlemmermeer.


Online aanvragen

U vraagt een bewijs van Nederlanderschap online aan via uw DigiD. U ontvangt een acceptgiro voor de kosten. De gemeente stuurt het afschrift burgerlijke stand binnen 2 werkdagen naar u op.


Langskomen

Wilt u een bewijs van Nederlanderschap in het raadhuis of het servicecentrum aanvragen? Bel dan de gemeente op 0900 1852 of maak online een afspraak.


Schriftelijk aanvragen

  • Print het formulier en vul het in: Formulier bewijs Nederlanderschap (pdf).

  • Stuur het ingevulde formulier naar:

    Gemeente Haarlemmermeer
    Afdeling Burgerzaken
    Postbus 250
    2130 AG Hoofddorp

  • U ontvangt een acceptgiro voor de kosten. De gemeente stuurt het afschrift burgerlijke stand binnen 2 werkdagen naar u op.

Meenemen

  • Identiteitsbewijs, zoals paspoort of rijbewijs.

  • Machtigt u iemand? Dan neemt hij of zij uw schriftelijke, ondertekende machtiging mee. Ook neemt deze persoon zijn of haar eigen identiteitsbewijs mee. Zoals een paspoort of rijbewijs.

Kosten

 
Soort aanvraag Prijs
Online aanvragen via DigiD € 5
Aanvraag via een afspraak € 15,25
Schriftelijke aanvraag € 15,25