Onduidelijke brief kan retour naar gemeente

Deel deze pagina
Wie van de gemeente Haarlemmermeer een brief krijgt en die niet goed begrijpt, kan dat voortaan melden bij de gemeente. Met de tips van de mensen voor wie de brieven bedoeld zijn, wil de gemeente de brieven verbeteren.

Heel veel brieven

Wekelijks verstuurt de gemeente meer dan duizend brieven aan inwoners en bedrijven. Het is natuurlijk de bedoeling dat de ontvangers van die brieven goed begrijpen wat er staat. Dat is niet altijd het geval. Met hulp van inwoners wil de gemeente de leesbaarheid van brieven verbeteren. Inwoners kunnen in de brief die ze hebben ontvangen, aangeven wat ze niet duidelijk vinden. Ze kunnen dat deel van de brief naar het meldpunt van de gemeente sturen via het e-mailadres beterebrieven@haarlemmermeer.nl. Zorg er wel voor dat persoonlijke gegevens en genoemde geldbedragen onleesbaar gemaakt zijn. 

Een onduidelijke brief ontvangen van de gemeente

Wie een brief van de gemeente niet snapt, kan deze retour sturen. Foto: Shutterstock

Wie een brief stuurt naar het meldpunt, hoort binnen twee weken wat de gemeente met de melding doet. Meer informatie is te vinden op de website van de gemeente Haarlemmermeer. 

Onder de loep

De gemeente heeft meer acties om brieven te verbeteren. Medewerkers krijgen een training en de gemeente neemt brieven die veel worden verstuurd onder de loep.
 

Gepubliceerd op: 
24 jun 2020