Meepraten over dienstverlening tijdens Discussiecafé

Deel deze pagina
Wie in Haarlemmermeer woont, krijgt van tijd tot tijd te maken met de diensten van de gemeente. Wanneer je een paspoort aanvraagt bijvoorbeeld, of een vergunning voor een verbouwing, of een uitkering. Maar ook wanneer je meepraat over de inrichting van een kruispunt in je buurt of als je meldt dat een straatlantaarn het niet meer doet.

De gemeente Haarlemmermeer probeert inwoners snel en op een prettige manier van dienst te zijn en werkt continu aan het verbeteren van de dienstverlening. Zo kunnen bijvoorbeeld steeds meer zaken online geregeld worden, via de website van de gemeente. Ook vraagt de gemeente zo nu en dan aan inwoners wat zíj belangrijk vinden en wat er beter kan. Zij zijn immers de ervaringsdeskundigen. Tijdens het Discussiecafé Dienstverlening op maandag 24 juni gaat de gemeente graag in gesprek met die ervaringsdeskundigen.

Discussiecafé

Inwoners hebben contact met de gemeente aan de balies, via social media, de website, telefoon, e-mail, huisbezoeken of tijdens bijeenkomsten. Is dat contact prettig en worden mensen goed geholpen? En hoe kan het beter? Wat vinden inwoners écht belangrijk? Daarover gaat het tijdens het Discussiecafé. Kleine groepen inwoners gaan die avond in gesprek over een aantal vragen. Bijvoorbeeld: wat zijn de succesfactoren voor goede dienstverlening? Hoe kan je gemakkelijk via de website zakendoen met de gemeente? En hoe zorgt de gemeente ervoor dat het contact voor iedereen makkelijk en duidelijk is?

Receptioniste aan de telefoon

De gemeente Haarlemmermeer probeert inwoners snel en op een prettige manier van dienst te zijn en werkt continu aan het verbeteren van de dienstverlening.. Foto: Shutterstock

 

Aanmelden

De zaal in het raadhuis is op maandag 24 juni open vanaf 19.30 uur. Het programma begint om 20.00 uur en duurt tot 22.00 uur. Geïnteresseerden kunnen zich tot 20 juni aanmelden via een e-mail aan dienstverlening@haarlemmermeer.nl. Let op: het aantal plaatsen is beperkt.

Digitale vragenlijst

Wie niet bij het Discussiecafé kan zijn, kan wel zijn of haar mening laten horen. Op tinyurl.com/dienstverleningHLMR staat een korte vragenlijst over de dienstverlening van de gemeente. Alle meningen en ideeën van de vragenlijst en het Discussiecafé worden verzameld. Na de zomer presenteert de gemeente de uitkomsten en de voorstellen om de dienstverlening te verbeteren.

Gepubliceerd op: 
11 jun 2019