Dienstverlening gemeente aangepast vanwege corona

Deel deze pagina
Vanwege het coronavirus gaan veel zaken anders dan normaal. Toch probeert de gemeente inwoners zo goed mogelijk te helpen. De dienstverlening is wel aangepast en we vragen inwoners zoveel mogelijk digitaal te regelen. Dat doen we voor uw gezondheid en die van medewerkers van de gemeente. We hopen op uw begrip daarvoor.

Tijdelijk kunnen inwoners van Haarlemmermeer alleen in het raadhuis in Hoofddorp terecht voor een nieuw paspoort, rijbewijs of andere zaken van Burgerzaken. Het verzoek is om alleen langs te komen als dat echt nodig is, als u geen gezondheidsklachten heeft en om van tevoren een afspraak te maken. Dat kan via de website.  

Balies in Nieuw-Vennep, Halfweg en Schiphol gesloten 

De servicecentra in Halfweg en Nieuw-Vennep zijn tijdelijk gesloten. Wie daar een paspoort of rijbewijs heeft aangevraagd, kan dat ophalen in het raadhuis in Hoofddorp. De inwoners om wie dat gaat, worden daarover gebeld. De gemeentebalie op Schiphol is alleen geopend voor spoedgevallen. Wie daarvan gebruik wil maken, kan contact opnemen met medewerkers van de balie op Schiphol via telefoonnummer 06 34540282.  

De reden voor de aangepaste dienstverlening van burgerzaken is, behalve het coronavirus, het aantal zieke medewerkers. Door één locatie open te houden, kunnen de medewerkers beter worden ingezet.  

Vergunningen  

Ook voor de balie voor het aanvragen van vergunning en voor het Ondernemingsplein geldt dat inwoners en ondernemers alleen op afspraak langs kunnen komen in het raadhuis in Hoofddorp. En alleen als het echt noodzakelijk is. Afspraken die geen haast hebben, worden zoveel mogelijk verzet naar ná 6 april, of (waar mogelijk) digitaal of telefonisch afgehandeld.  

Sociale dienstverlening

De medewerkers van sociale dienstverlening voeren voorlopig geen persoonlijke gesprekken met cliënten in het raadhuis. De afspraken gaan wel door, maar de gesprekken worden via de telefoon gevoerd of er is contact via e-mail. De mensen om wie het gaat, worden gebeld of krijgen een e-mail. Gesprekken met team huisvesting vinden wél volgens afspraak plaats in het raadhuis. De mensen om wie het gaat worden ook gebeld of krijgen een e-mail.  Bij aanvragen voor zorg en ondersteuning worden tot nader order geen huisbezoeken afgelegd. 

Regel uw zaken digitaal

Om iedereen zo snel en goed mogelijk te kunnen helpen, vragen wij iedereen om zo veel mogelijk digitaal te regelen via de website. Probeer dit te beperken tot zaken die spoed hebben. Voor meer informatie is de gemeente Haarlemmermeer te bereiken via het contactformulier.  

Gepubliceerd op: 
17 mrt 2020